Kas oled kunagi mõelnud, kuidas kõik need reklaamid, mis Google’i otsingutulemustes ja veebilehtedel ilmuvad, seal nähtavatele kohtadele satuvad? Mis siis, kui sa saaksid samamoodi ka oma äri nähtavaks teha ja konkurentidest rohkem silma paista, et uued kliendid sind veel paremini üles leiaksid? See kõik on võimalik tänu Google Adsile. Kuid esmapilgul võib see tunduda veidi raketiteadus, eriti kui pole varem digitaalse turundusega palju kokku puutunud. Alari Ruut 3Klikki OÜ-st teeb lihtsalt ja lühidalt selgeks, millega alustada.
Kõigepealt pole aga vaja muretseda, see pole nii keeruline, kui esialgu tundub.
See juhend on mõeldud just neile, kes tahavad ettevõtte kodulehte edasi arendada ja uute klientideni jõuda. Viiendast sammust alates saad teada, miks on eriti oluline pöörata tähelepanu organisatsiooni andmetele ja kuidas see sinu raamatupidamist aitab.
Esimene asi, mida Google Ads sinult konto loomisel küsib, on kampaania loomine.
Siinkohal hoiatatakse kohe ette – ära lase sellest ennast häirida. See on justkui Google’i poolne esmane soovitus, et sa hakkaksid kohe raha kulutama, aga sa ei pea seda tegema.
Kogu info, mida esialgse kampaania loomisel sisestad, pole tähtis. Ainus, mis on oluline, on makseprofiili loomine.
Alustamiseks mine aadressile ads.google.com ja vajuta “Alusta kohe”. Google suunab sind kampaania loomise juurde. Sisesta oma ettevõtte nimi ja veebilehe aadress.
Seejärel küsitakse sinult reklaami eesmärki, näiteks müügi suurendamist või müügivihjete hankimist. Valiku võid teha juba praegu, kuid pea meeles, et see pole lõplik. Küsimuse, kas soovid oma veebilehel oleva Google Analyticsiga ühendust luua, võid praegu samuti vahele jätta.
Edasi pärib Google reklaami pealkirjade ja kirjelduste kohta, kuid taas pole need praegu olulised. Lisa lihtsalt nõutud andmed, näiteks oma telefoninumber, pildid ja logo, et süsteemiga edasi liikuda.
Samuti pead valima märksõna teema, näiteks “digireklaam”. Vali suvaline valdkond, kuna ka see pole hetkel veel tähtis.
Lõpuks pakub Google välja eelarve ja näitab kampaania ülevaadet. Ära muretse, sa ei pea valima pakutud suurusega eelarvet. Lihtsalt vajuta “Edasi” ja liigume kõige olulisema juurde.
See samm on kogu protsessi kõige tähtsam osa, eriti just organisatsioonidele. Kui oled ettevõtja, veendu, et profiili tüübiks on valitud organisatsioon, mitte üksikisik. Kui oled FIE, siis loomulikult sobib ka üksikisik. Aga organisatsiooni puhul on see vajalik, et raamatupidaja saaks Google’i arved arvele võtta. Eraisiku arved ei lähe raamatupidamisest läbi.
Sisesta kindlasti oma ettevõtte juriidiline nimi, isegi kui see erineb sinu brändinimest. Täida korrektselt kõik lahtrid: aadress, sihtnumber, linn ja maakond. Kui sinu ettevõttel on KMKR-kood (käibemaksukohustuslase registreerimisnumber), lisa ka see. Kui ei ole, siis muidugi pole vaja.
Google nõuab konto loomiseks ettemaksu summas 11 eurot. Autoriseerimise eest võetakse sinu kontolt ajutiselt 1 euro ja 10 eurot läheb sinu Google Adsi kontole ettemaksuks. See summa on vaja maksta enne, kui saad kontot kasutada.
Lisamise alt pead valima makseviisi. Google pakub küll pangakonto lisamise võimalust, kuid tegelikult see hästi ei toimi. Seega meie jaoks ainus toimiv variant on lisada krediit- või deebetkaart.
Sisesta oma kaardinumber, kehtivusaeg, turvakood ja kaardiomaniku nimi. Google aktsepteerib Visa, Mastercardi ja American Expressi kaarte.
Kui oled oma andmed sisestanud ja makse teinud, küsib Google, kas soovid saada neilt nõuandeid telefoni või meili teel.
Soovitan neist loobuda, et vältida oma postkasti ja telefoni soovimatute sõnumitega täitumist. Seejärel kinnita oma isik Smart-ID või pangalingiga.
Pärast isiku tuvastamist oledki jõudnud oma Google Adsi kontole. Nagu alguses mainisin, ei olnud eelnevalt loodud kampaania oluline. Nüüd on aeg see peatada, et see ei hakkaks kohe raha kulutama.
Otsi üles oma esimene aktiivne kampaania, vajuta “Muuda” ja vali “Peata”. Nüüd on see halliks värvunud ja tegevust ei toimu.
Viimane asi, mida peaksid teadma, on see, et sul on kordumatu, 10-kohaline kliendi ID kood. See on nagu sinu konto isikukood. Kui plaanid hakata koostööd tegema digitaalagentuuride või turunduspartneritega, siis jagagi nendega seda numbrit. Nii saavad nad saata sulle taotluse sinu konto haldamiseks ja sa pead selle vaid kinnitama.
Nagu näha, on Google Adsi konto loomine tegelikult lihtne. Peamine on teha kindlaks, et sinu makseprofiil oleks õigesti seadistatud ja et ettevõtte andmed oleksid korrektsed, et vältida hilisemaid probleeme raamatupidamisega. Kui tekkis küsimusi, võta julgelt 3Klikki-ga ühendust!
Artikkel avaldatud esmalt veebimajutuse lehel – https://www.veebimajutus.ee/blogi/kuidas-luua-google-adsi-konto-teeme-selle-sinu-jaoks-lihtsaks
Error: Contact form not found.